پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228414
تقابل آمريکا و اروپا بر سر روابط با ايران
تاریخ انتشار : 1396/04/24 12:31:21
نمایش : 1531
پايگاه خبري «واشنگتن پست» با اشاره به توافق شرکت نفتي «توتال» با ايران نوشت: اين توافق علاوه بر آشکار کردن تمايل اروپا براي گسترش روابط تجاري با ايران، تقابل ميان اروپا و آمريکا بر سر مراودات تجاري با ايران را نيز آشکار مي‌سازد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پايگاه خبري «واشنگتن پست» با اشاره به توافق شرکت نفتي «توتال» با ايران نوشت: اين توافق علاوه بر آشکار کردن تمايل اروپا براي گسترش روابط تجاري با ايران، تقابل ميان اروپا و آمريکا بر سر مراودات تجاري با ايران را نيز آشکار مي‌سازد.

واشنگتن‌پست نوشت: زماني که شرکت توتال توافق نفتي با ايران را امضا کرد مدير عامل اين شرکت قرارداد با ايران را به عنوان يک اقدام ابتکاري در راستاي صلح مورد ستايش قرار داد؛ «پاتريک پويان» در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه گفت: ما براي ساخت پل‌ها اينجا هستيم نه براي کشيدن ديوار.

اين پايگاه آمريکايي در ادامه مي‌نويسد: سخنان پاتريک پويان گوياي ديدگاه گسترده‌تر مقاامات اروپايي مبني بر بهبود روابط تجاري با ايران است؛  دست‌کم با تشويق شرکت‌هايي مانند توتال براي سرمايه‌گذاري در ايران اکنون که تحريم‌هاي بزرگ عليه ايران از بين رفته‌اند. اما اين سخنان اختلاف رو به افزايش آمريکا و اروپا بر سر چگونگي تعامل با ايران را نيز آشکار مي‌کند؛ ترامپ ايران را عنوان تهديدي براي منطقه عنوان کرده و سخن از تحريم و انزواي ايران مي‌زند.

در ادامه اين گزارش آمده است: در پي روي کار آمدن دونالد ترامپ، آمريکا و اروپا روز به روز مسير متفاوت‌تري در قبال ايران را پيموده‌اند؛ براي اروپا توافق هسته‌اي روابط تجاري با ايران را که بازاري از مشتريان و انرژي براي شرکت‌هاي اروپايي است را ممکن ساخته است اما در واشنگتن توافق هسته‌اي مانند به منزله فرصتي براي ايران است و بسياري در کاخ سفيد براي اعمال فشار عليه اين کشور پافشاري مي‌کنند.

در اين گزارش به نقل از يک مقام شوراي روابط خارجه اتحاديه اروپا آمده است: شکاف آشکاري ميان مسيري که آمريکا و اروپا در قبال ايران طي مي‌کنند وجود دارد، اروپايي‌ها راه رو به رشدي را آغاز کرده‌اند در حالي که آمريکا به دنبال انزواطلبي و مهار است.

ميزان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html